Prvý pevný most ponad rieku Moravu bol postavený za čias Márie Terézie v roku 1771. Drevenú mostnú konštrukciu niesli na oboch brehoch murované mostové oblúky. V priebehu rokov bol most viackrát poškodený, v dôsledku mrazivého počasia ako aj vojen, no nadväzne bol vždy obnovený. Posledný ľadoborec na Morave však zasadil mostu osudovú ranu a definitívne ho zničil. V politickej atmosfére, aká vládla v máji 1989, začali ministri zahraničia ČSSR a Rakúska snívať svoj sen o uvoľnení pomerov. Bohuslav Chňoupek rozprával svojmu rakúskemu kolegovi Aloisovi Mockovi o tom, ako išiel ako dieťa z rodnej Bratislavy bicyklom na futbalový zápas do Rakúska. Obom sa cnelo za starými dobrými časmi. „Žiaľ, my už sa takého niečoho nedožijeme“, zhodnotili situáciu. O niekoľko mesiacov nato padla železná opona. O ďalších dvadsať rokov neskôr boli zahájené rokovania o plánovaní nového cezhraničného mostného prepojenia ponad Moravu. Architekt Milan Beláček z Bratislavy navrhol most ľahkej konštrukcie. Cyklomost Slobody bol daný do prevádzky v septembri 2012: a odvtedy je opäť bez problémov možné prechádzať na bicykli cez slovensko-rakúsku hranicu.