Zoznam poplatkov z roku 1469 svedčí o niekdajšom obchodnom ruchu medzi Drösingom a Veľkými Levármi – obcami ležiacimi na protiľahlých brehoch rieky Moravy. O 180 rokov neskôr už medzi nimi pravidelne premávala kompa. Veľká plť prevážala na opačnú stranu rieky ľudí, kočiare i povozy naložené senom. Do regiónu Weinviertel sa dovážalo rezivo vyrobené pílami na území Slovenska, ale rovnako aj hydina či zelenina. V opačnom smere zasa rakúske vína smerovali do slovenských hostincov. Obyvatelia Drösingu pravidelne pracovali na poliach a roliach na oboch brehoch Moravy. Práce vo viniciach nebolo možné zvládnuť bez pomoci slovenských robotníkov. Prvé projekty na stavbu mosta začali vznikať po roku 1870. Chýbali však peniaze na stavbu. Hostinec rodiny Fradinger v Drösingu sa stal prievozníckou legendou. Navštevovali ho furmani, bol štamlokálom pre Slovákov a a tiež akousi burzou práce. V roku 1918 však neobmedzená cezhraničná doprava skončila, a v roku 1945 bola prevádzka kompy úplne pozastavená. Neskôr železná opona preťala vzťahy medzi susedmi a kedysi rušný región stále viac upadal. EwaldStrohmayr z Drösingu si spomína: „V časoch studenej vojny sa tu nič nedialo“. Svoje auto vtedy mohol s pokojným svedomím zaparkovať vonku hoci aj nezamknuté. Ticho nad krajinou prerušil až hluk lietadiel v roku 1968, keď jednotky Varšavského paktu prišli zamedziť reformné úsilie československých straníckych špičiek. Od roku 1989 sa opäť život na starej hranici vrátil.